FreshMail.pl

\ Szkoła RODO

Czym jest Szkoła RODO?

Szkoła RODO to nasza odpowiedź na wiele zapytań o kursy dotyczące RODO i ochrony danych osobowych. Wielu organizacjom brakuje specjalistów w tym obszarze, a kilkudniowe szkolenia dostępne na rynku nie są wystarczające.

 

Szkoła RODO to także wyraz sprzeciwu wobec atakujących nas z każdej strony informacji o zakazie zbierania wizytówek, braku możliwości wysyłania kartek świątecznych czy żądania wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wysyłki towaru.

 

To cykl siedmiu całodniowych warsztatów praktycznych dla przyszłych i aktualnych: Inspektorów Ochrony Danych Osobowych, koordynatorów ds. ochrony danych, prawników specjalizujących się w obszarze ochrony danych osobowych oraz specjalistów z zakresu zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwa informacji.

 

To unikalny sposób, aby szybko uzyskać praktyczną wiedzę o ochronie danych osobowych. Wiedzę, której nie znajdziesz w żadnej książce, wpisie na blogu czy artykule prasowym. Ucz się praktyki od praktyków!

Co daje udział w Szkole RODO?

Uczestnicy biorą udział w pakiecie 56 godzin szkoleniowych z zakresu RODO – zajęcia prowadzą eksperci w dziedzinie ochrony danych osobowych, którzy mają bogate doświadczenie we wdrażaniu i utrzymaniu zgodności z RODO.

 

Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych oraz stosowanych przez naszą kancelarię polityk i procedur z zakresu ochrony danych osobowych.

 

Każde zajęcia rozpoczniemy RODO HelpDeskiem: spróbujemy rozwiązać problemy i wątpliwości pojawiające się na co dzień w pracy uczestników oraz omówimy najważniejsze bieżące zmiany w praktyce stosowania RODO (orzecznictwo, decyzje, informacje i wytyczne Prezesa UODO).

 

Uczestnicy uzyskają możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z prowadzącymi zajęcia na temat dowolnego aspektu ochrony prywatności oraz zagadnień powiązanych (e-commerce, e-privacy, cybersecurity, nowe technologie, etc.).

Szkoła RODO przeznaczona jest dla:

  • Inspektorów Ochrony Danych Osobowych
  • Koordynatorów ds. Ochrony Danych Osobowych
  • Compliance Officerów
  • Prawników specjalizujących się w obszarze ochrony danych osobowych, w szczególności prawników wewnętrznych
  • Specjalistów ds. bezpieczeństwa zajmujących się ochroną danych osobowych
  • Wszystkich tych, którzy w szybki sposób chcą pozyskać wiedzę praktyczną na temat ochrony danych osobowych w organizacji

Szczegółowy plan zajęć II edycji

Dzień 1 – Praktyczne Podstawy RODO

(15 listopada 2018 r.)

1. Co jest, a co nie jest danymi osobowymi?

2. Administrator czy procesor? Zgoda czy umowa? Oraz inne skomplikowane oczywistości.

3. Podstawy prawne przetwarzania w praktyce.

4. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych (art. 5 RODO) w praktyce życia codziennego.

5. Kiedy powoływać IOD a kiedy KODO? Co z grupami kapitałowymi?

6. Zakres obowiązków IOD a obowiązki Administratora.

7. Różne modele zaangażowania IOD, umowa o współpracy z IOD.

8. Jak sprawdzić, czy nasza organizacja jest gotowa na RODO?

9. Mity RODO – wizytówki, kartki świąteczne, poczta elektroniczna, wyjazdy służbowe i wiele innych.

Dzień 2 – Umowy powierzenia przetwarzania danych

(22 listopada 2018 r.)

1. Weryfikacja i wybór procesora.

2. Wymogi formalne umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

3. Czyj wzór umowy powierzenia stosować?

4. Negocjacje umowy i dopuszczalne kompromisy.

5. Wymogi prawne a sztuczki negocjacyjne.

6. Prawo audytu procesora.

7. Kary umowne i ograniczenia odpowiedzialności.

8. Jakie są mechanizmy legalizujące transfer danych poza EOG?

9. Czy transferu danych poza EOG można uniknąć?

10. Przypadki typowe i nietypowe transferu danych poza EOG

Dzień 3 – Obsługa żądań podmiotów danych.

Klauzule informacyjne i zgody

(29 listopada 2018 r.)

1. Jak potwierdzić tożsamość wnioskodawcy?

2. Jakie pytanie, taka odpowiedź, czyli czym różni się żądanie usunięcia e-maila od żądania nieprzesyłania wiadomości?

3. Procedura obsługi żądań i jej implementacja w organizacji.

4. Narzędzia wspierające obsługę żądań.

5. W jaki sposób bronić się przed RODO-trollami?

6. Doświadczenia pierwszych tygodni stosowania RODO.

7. Czy jesteśmy gotowi, czyli o stress testach RODO.

8. Konstruowanie klauzul informacyjnych.

9. Kiedy art. 13 RODO, a kiedy art. 14 RODO?

10. Wersje pełne i wersje skrócone oraz rola Polityki Prywatności.

11. Kiedy wymagana jest zgoda?

12. RODO vs. zgody z uśude i prawa telekomunikacyjnego.

Dzień 4 – Naruszenia danych osobowych. Prowadzenie Rejestrów w praktyce

(6 grudnia 2018 r.)

1. 72h – czas start! Incydenty czy naruszenia?

2. Rodzaje incydentów i naruszeń.

3. Kiedy i komu zgłaszać naruszenia?

4. Zgłaszanie naruszenia do Prezesa UODO.

5. Powiadamianie podmiotów danych o naruszeniu.

6. Rejestr Czynności Przetwarzania oraz przykłady jego wypełnienia dla typowych procesów.

7. Rejestr Kategorii Czynności Przetwarzania.

8. Rejestr Podmiotów Przetwarzających oraz Rejestr Umów Powierzenia – doświadczenia praktyczne.

9. Rejestr Naruszeń – jak go prowadzić, co warto a czego nie warto tam wpisywać?

Dzień 5 – Kontrole Prezesa UODO

(13 grudnia 2018 r.)

1. Formalne podstawy kontroli Prezesa UODO (

2. Zakres kontroli Prezesa UODO (zakres przedmiotowy, podmiotowy, terytorialny)

3. Wszczęcie kontroli – wymagania formalne, merytoryczne

4. Przebieg kontroli Prezesa UODO: zakres uprawnień kontrolerów, ograniczenia i wyłączenia spod kontroli

5. Środki dowodowe w postępowaniu kontrolnym oraz pokontrolnym

6. Zeznania świadków – praktyczne wskazówki. Przygotowanie, kontrola zakresu odpowiedzi, wpisy w protokole

7. Udział biegłych i ekspertów w postępowaniu kontrolnym

8. Lista możliwych zarzutów wobec przebiegu kontroli (i nie tylko…)

9. Postępowanie pokontrolne oraz administracyjne w praktyce

10. Dyrektywy wymiaru kar oraz przykłady kar w UE.

Dzień 6 – HR, Marketing, Social Media

(20 grudnia 2018 r.)

1. Rekrutacja – czy rodzaj umowy ma znaczenie?

2. Współpraca z agencjami rekrutacyjnymi i headhunterami.

3. Czy i jak można testować kandydatów do pracy?

4. Obsługa kadrowo-placowa. Świadczenia socjalne i benefity.

5. Czy można kontrolować pocztę pracownika? – Monitoring w zakładzie pracy.

6. Ocena pracownicza. Konkursy dla pracowników.

7. Dział zakupów – zawieranie umów handlowych i współpraca z kontrahentami.

8. Prowadzenie stron internetowych – świadczenie usług, marketing, analityka.

9. Jak korzystać z powierzchni reklamowych w serwisach – czy nadal można korzystać z narzędzi typu programmatic i RTB?

10. Reklama spersonalizowana i remarketing – cookies vs. RODO.

11. Media społecznościowe – jak prowadzić fanpage na Facebooku, LinkedIn i Twitterze.

12. Konkursy, loterie, programy lojalnościowe.

13. Współpraca z agencjami marketingowymi i domami mediowymi.

14. Jak zgodnie z RODO kupować i sprzedawać bazy marketingowe?

Dzień 7 – Privacy by Design, Preewaluacja oraz Ocena Skutków Przetwarzania (10 stycznia 2018 r.)

1. Ochrona danych w fazie projektowania.

2. Jak sprawdzić, czy wymagana jest DPIA?

3. Metody oceny skutków przetwarzania.

4. Ocena skutków przetwarzania w praktyce – case study.

Zapisy i opłaty

Opłata za udział w Szkole RODO dla klientów Kancelarii wynosi 5.900 PLN netto, a dla pozostałych osób 7.500 PLN netto od osoby. Dla osób, które zarejestrowały się i uiściły opłatę przed 2 listopada przewidujemy upust w wysokości 10% ceny podstawowej!

UWAGA: W miarę wolnych miejsc istnieje możliwość udziału w pojedynczych zajęciach Szkoły RODO – wówczas opłata dla jednego uczestnika wynosi 1000 PLN netto.

Osoby zainteresowane udziałem w Szkole RODO prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego lub kontakt na numer telefonu: 604 259 300.

Po otrzymaniu Państwa zgłoszenia odeślemy potwierdzenie udziału i fakturę pro forma. Udział w Szkole RODO zostanie potwierdzony z chwilą zawarcia z kancelarią umowy o udział w zajęciach lub otrzymania przez kancelarię opłaty za uczestnictwo.

Jesteś u nas już chwilę, co bardzo nas cieszy.
A może chcesz być na bieżąco i czasami dostawać informacje o nowościach na stronie?
Obiecujemy nie spamować :)

Uzupełnienie powyższego pola oznacza zgodę na otrzymywanie od Kancelarii Maruta Wachta Sp. j. (Kancelaria) informacji dotyczących oferty Kancelarii drogą e-mailową. Zgodę można wycofać w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem danych osobowych jest Maruta Wachta sp. j. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólnej 62, 00-684. Dane osobowe osób korzystających z formularza kontaktowego przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi zapytania przesłanego przez udostępniony formularz.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

FreshMail.pl