Choć istotą sieci handlowych jest sprzedaż towarów, przepływy danych osobowych w związku z prowadzoną przez nie działalnością są zaskakująco częste: poczynając od danych pracowników, przez dane kontrahentów (np. dostawców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub rolników) i franczyzodawców, po konsumentów – biorących udział w programach lojalnościowych i konkursach. Sieci handlowe coraz częściej przetwarzają dane osobowe w świecie wirtualnym, prowadząc e-sklepy, zbierając informacje o użytkownikach strony www lub prowadząc fanpage na popularnych portalach społecznościowych.
Proces dostosowania przedsiębiorstwa do przepisów RODO oraz utrzymania tej zgodności wymaga zaangażowania całej organizacji. Rozumiem procesy biznesowe zachodzące w sieciach handlowych, potrafimy szybko identyfikować przepływy danych osobowych w organizacji oraz dokonywać odpowiedniej priorytetyzacji zadań. Sieciom funkcjonującym jako grupy kapitałowe pomagamy uporządkować przepływy danych pomiędzy spółkami oraz ustalić procesy ochrony danych osobowych w ramach data governance.