Kluczem skutecznego marketingu w internecie jest dopasowanie treści do potrzeb i oczekiwań odbiorcy. Pomimo medialnych wątpliwości wokół Cambridge Analytica bardzo wiele firm nie wyobraża sobie marketingu online bez targetowania behawioralnego. Nie ma znaczenia, czy chodzi o reklamę programatyczną, czy mikrotargetowanie w sieciach społecznościowych. Każde dopasowanie treści reklamowej do odbiorcy jest na wagę złota.
Podstawą takiego profilowania jest przetwarzanie ogromnych ilości danych osobowych użytkowników internetu. Targetowanie behawioralne wymaga dużych ilości danych, zarówno osobowych, jak i zanonimizowanych. Należy jednak pamiętać, że wykorzystywanie danych zgromadzonych przy pomocy cookies lub innych trackerów podlega ograniczeniom wynikającym obecnie z RODO, a w przyszłości także z Rozporządzenia e-Privacy.
Doradztwo prawne dotyczące reklamy programatycznej, remarketingu, profilowania marketingowego oraz innych nowoczesnych narzędzi marketingowych wymaga – oprócz specjalistycznej wiedzy prawnej – zrozumienia technologicznych, biznesowych i procesowych aspektów tych narzędzi. Dzięki doświadczeniu zdobytemu przy realizacji projektów dla wiodących wydawców oraz przedsiębiorców prowadzących intensywne działania marketingowe w internecie możemy zaproponować kompleksową obsługę prawną działań marketingowych. Od konkursów na portalach społecznościowych po kampanie wykorzystujące reklamę programatyczną.